fbpx
Вибір між російським і українським

Альтернативна пропозиція

Що десять років тому, що зараз, проблема в Уанеті залишалась тією ж самою – домінування російськомовного контенту над україномовним. Так, за цей час багато що змінилося в кращу сторону, з’явилися десятки нових медіа, відбувається становлення блогосфери і спостерігається багато позитивних трендів.

Але це все ще залишається протистоянням Давида з Голіафом. Навіть швидше так: Давида з Голіафами. У множині.

Відсутність грошей, слабка економіка, криза культурних інституцій, специфічні смаки люмпенізованого суспільства, доступність російськомовного контенту – проблеми можна перераховувати довго. Але варіант вирішення, якщо відкинути фактор державної політики, тільки один – системне створення і поширення україномовного контенту на рівні самих творців.

Бо часто люди споживають контент з Рунету не через особисті уподобання, а через банальну відсутність здорової альтернативи. Це стосується практично усіх ніш – від контенту для дітей до науково-популярних каналів на YouTube, чи сайтів присвячених технологіям.

Кожне україномовне медіа створює альтернативну пропозицію російськомовному продукту. Кожен україномовний блогер формує навколо себе відповідну аудиторію. Це той самий полюс сили, якого нам ще так не вистачає в дуже багатьох нішах.

Можна назвати це стратегією заміщення. Щоб на місце старого прийшло щось нове, потрібно докласти зусиль, щоб це нове створити. І зробити його потрібно на достатньо якісному рівні, щоб виникало бажання ним користуватися.

Кожен з нас може робити це на доступному для себе рівні. Або принаймні підтримувати тих, хто докладає до цього зусиль. Бо завтра починається сьогодні.

І це саме та здорова альтернатива, яка в певний момент змінить баланс сил у потрібну сторону.

Volodymyr Fedorychak
Амбасадор здорового глузду, недофотограф, книгоголік і просто іронічний хлопець.
Цікаве по темі:
Добавить комментарий

Pin It on Pinterest